View Single Post
Pensjonert byråkrat
tep0sen's Avatar
Donor
790
Hvilken: "Times of Contempt" av Andrzej Sapkowski

Hva: Den tredje engelskoversatte boken i "The Witcher"-serien mest kjent for sine PC-spill her i Norge og den engelsktalende verden. Serien handler om den muterte monsterjegeren Geralt. Som på tross av sitt prinsipp om å holde seg nøytral til omverdens politiske spill blir dratt inn i en rekke politiske og moralske konflikter.

Hvorfor: Jeg begynte å lese disse bøkene i 2007. Nå har jeg ventet på denne boken i siden den forrige kom ut 2008. Jeg liker universet og den tidvis tørre humoren til forfatteren og forhåndsbestilte boken da den endelig fikk en utgivelse.

Hvordan: Boken forsetter der forløperen "blood of elves" tok slutt og forsetter å følge de personene en bryr seg om. Boken har seriens tørre humor og politisk maktspill og intriger. Historien i sagaen begynner å ta seg opp og boken er bedre enn forløperen.

Anbefaler boken for de som har lest forløperen men ikke for nye leser. Dog anbefaler jeg serien i helhet for de som likte historien i spillene og de som vil ha fantasy som ikke er moralsk svart eller hvitt. (Og en serie som ikke er 6-7000 sider lang slik som A song of Ice and Fire). Begynn på "The last Wish"