View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Det som høres helt på trynet ut er at han allerede får ha besøk og får lov til å ringe.

Det høres ut som et tegn på at de ikke skjønner alvorlighetsgraden av psykosen. Vanligvis når noen er så "far out" som han så blir de plassert på en lukket avdeling som er helt sterilt.
Ikke noe på veggene, ikke besøk, tlf, aviser.
Dette for at de skal skjermes fra alt av inntrykk så det ikke oppstår mer vrangforestillinger.

For meg, høres han veeeeldig psykotisk ut.
Det kan ta lang tid før han blir bedre, samtidig kan det være nødvendig å prøve mange forskjellige anti psykotikum før de finner noe som virker.

Du har gjort alt riktig TS, og fortsett å ring psykiatrisk avdeling og fortell hvordan han holder på hvis han ringer deg eller hans familie med trusler om vold.

Det er alltid de nærmeste som har det verst når noen er psykotisk. Det er skremmende og fryktelig slitsomt.

Prøv å slapp av i den grad du klarer og ikke ta telefonen når han ringer. Du trenger ro, ikke å bli truet av en som ikke er seg selv. Du virker veldig sympatisk, men å ta telefonen for å være snill tror jeg gjør ting verre for deg.
Det er jo ikke noen hyggelig samtale du mottar uansett og gir deg mere angst.

Jeg er ingen ekspert, men dette er min erfaring etter å ha levd med noen med tilbakevendende psykoser i mange år.