View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Hva? Det er nettopp avhør jeg snakker om. Tidligere var det tilståelse som var fokus, mens det nå er fokus på å få korrekt informasjon der man utforsker ulike hypoteser.



Det er det sikkert, men dette er nok noen ganske få unntak.



Nå snakker jeg om hvordan avhør faktisk er ment å foregå, så her roter du med tema.

Forresten så er det vel en forholdsvis ny regel nå om at alle avhør skal tas opp på lyd (hvis det ikke tas lydopptak må det begrunnes i avhørsrapporten, hvis jeg ikke husker feil), så hvis det skjer mye snusk der ute så bør det være nok av advokatmat.
Vis hele sitatet...
Lenge leve naiviteten. Hvor har du fra det at det er et mindretall? Har du selv vært borti politiet?

Den tilliten du har til politiet er det uforståelig at du holder fast på etter alt som blir sagt i denne tråden. Må det virkelig skje noe slikt med deg før du endrer mening?

Nei, det er heller ikke advokatmat og det er veldig avhengig av saken. Det er mulig de kunne fått litt kritikk, men sjansen er lav for det også. Jeg har selv vært ute for noen saker hvor de har opptredt kritikkverdig og flere ganger brutt loven. En advokat sa til meg at han kunne skrive en anmeldelse for meg, men at det nesten var garantert den ble henlagt.