View Single Post
Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
I stor grad. Og hvis man skal snakke om f.eks. formelle/offisielle teknikker og ikke bare egne opplevelser, så bør det jo være noenlunde korrekt.
Vis hele sitatet...
Du den eneste i tråden her som snakker om "formelle/offisielle teknikker".

Nei, jeg synes du kan forklare med dine egne ord.

I stedet så poster du linker til politiforum, og en syv år gammel click bait-artikkel fra dagbladet. Du forsøker å fremstå som om du har en bedre forståelse av dette enn enn mannen i gata. Kan du ikke da med enkelhet fortelle oss med egne ord hva det er du prater om? Hva er essensen i disse teknikkene og metodene, hva er din mening om saken, og hva slags praktisk erfaring har du med temaet?

Sitat av hemmeligegreier Vis innlegg
Det å bli tatt i løgn eller å la være å forklare seg kan brukes mot en i retten. Hvis bevisene tårner seg opp og man fortsatt prøver å vri seg unna så vil troverdigheten være lik null i rettssalen, og det er vel ikke akkurat positivt for utfallet av saken.
Vis hele sitatet...
Det som er straffbart er mened, som betyr falsk forklaring i retten. I politiavhør har man rett til å ikke si noe som inkriminerer deg selv. Det er heller ikke verken forbudt eller straffbart å lyve.
Det som derimot er straffbart, er å avgi en forklaring med falske opplysninger med den hensikt å få en person straffet for noe han eller hun ikke har gjort. Men dette vet vel du fra før, regner jeg med, og litt til.

Hele poenget er jo å ikke havne i en rettssak!

Tråden, samt mine innlegg, handler om avhør og omgang med politi. Innleggene dine blir mer og mer off-topic i takt med at du forsøker å spore av diskusjonen med ulike teknikker - som for eksempel måten du cherry picker hvilke deler av innlegg du svarer på, og ignorerer alt du ikke har et kurant svar på.

Lykke til videre, venter i spenning på svar.