View Single Post
Potetgullkjenner
FatMan's Avatar
Sitat av reklame Vis innlegg
iPhone 8 kunne man fint spart seg for. Den er jo utdatert en måned etter release. Forstår ikke hvorfor Apple lanserer de så og si helt samtidig.
Vis hele sitatet...
Fordi de aller færreste kommer til å gidde å bruke 11000+ på en telefon.
iPhone 8 lander på cirka samme prisnivå som 7, og den vil garantert selge enormt mye. Uten tvil den store julegavevinneren i år, mener jeg.

At den er utdatert(noe den egentlig bare er hvis du sammenligner den med X) har ingenting å si, da den gjennomsnittlige iphone-brukeren verken skjønner seg på, eller bryr seg om spesifikasjoner. Du må huske at folk flest ikke kjøper ny telefon fordi de vil ha oppdatert maskinvare.
De kjøper ny telefon fordi de:
1) Har vært uforsiktige og knust skjermen eller påført vannskader.
2) Har ladet telefonen under bruk og svekket batteritiden til det ubrukelige.
3) Har masse dårlig kodede jalla-apper installert(særlig android) og stappet den stakkars 16GB store lagringsplassen full av feriebilder og konsertvideoer, slik at telefonen er tregere enn den var ny. Noe som forøvrig løses med en factory-reset.

Det skal ganske mye til før en iphone 6,7 osv faktisk er for utdatert til å fungere greit, men jeg hører stadig vekk om folk som kjøper ny telefon fordi "den gamle er blitt så dårlig".

Som nevnt tror jeg både iphone 8 og 10/X blir veldig populære, men jeg tror 8+ faller litt mellom to stoler.