View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av SkammeligNykter Vis innlegg
Her er det snakk om en kar som røyker seg en flis 1-3 ganger per mnd og Emma noen få ganger i året.
Det er ikke verre enn folk flest som tar seg et par pils en gang iblant.

Slik jeg ser det er dette er sunt forhold til rusmidler.
Det er damas problem at hun ikke takler det.

Hadde det vært snakk om en som kun satt og røyka hele dagen og rulla på Emma nesten hver helg, hadde jeg sett problemet.
Men det er heller ikke situasjonen her.
Vis hele sitatet...

Okey, skal innrømme det gikk meg hus forbi at det var 1 joint eller tre i året, men er det ukentlig puffing og månedtlig eller halvårig tripping er man ikke egna som kjæreste med mindre man vil ha et usunt forhold med ei som har samme rusinteresser.

Uansett er det forståelig at ts reagerer fordi hun har traumer og dårlige assosiasjoner til rus. Det blir som folk som er vokst opp med alkoholiserte foreldre, eller har en bror eller nær venninde som tok livet sitt ved å hoppe fra et tak i fylla. Ruspsykoser ekke fett og alle vi som har hatt det kan vel skrive under på at vi trodde vi aldri var typen til å få det og det er kjipt når man har innsett at hvem som helst kan få det at en man er glad i utsetter seg for den risikoen. I tillegg så er det jo traumetriggene for henne, og selv om ikke han er skyld i traumene fra hennes psykoser så er det hans rolle som kjæreste som bryr seg om henne å ta hensyn til det og ikke trigge de traumene. Man tar ikke med seg en av utøya offerne på skytefilm kino heller.

Syns han er en dårlig kjæreste når han ikke tar hensyn til det for det koster han faktisk ingenting å la være å ruse seg, men koster henne fryktelig mye at han gjør det.