View Single Post
Er ikke meningen å bli butthurt, men er ikke noe gøy å håpe på en gøy (kontroversiell) diskusjon, for så å få forhåpningene grust.

Vil bare understreke at jeg på ingen måte er noen forkjemper for vold, men at jeg mener det har sitt bruk i visse situasjoner. Vold i hjemmet er noe av det jævligste man kan utsette et barn for. Jeg ville i midlertid sette litt lys på konsekvensene for både barn og samfunn ved å la barn vokse opp med et psykologisk overtak på sine foreldre (som jo er, eller burde være, selve symbolet på hva autoritet og rettferdighet er).

Om et barn vokser opp helt til puberteten uten å bli irettesagt eller satt på plass på en måte er jeg ganske sikker på at en enkel samtale ikke kan snu det. Det bare går ikke ann å snu med ord, tanker eller rasjonalitet. Tankesettet til dette barnet vil være såpass rigid. Det er her jeg sier at en diskusjon rundt alternative metoder burde være på sin plass i en diskusjon om akkurat barneoppdragelse.

Men altså, det kan godt være jeg tar feil. At jeg bare er gammeldags med kontroversielle meninger som ikke er forenlig med den gjengse oppfatning, hehe