View Single Post
Hei,

Her kommer nok en tråd hvor jeg ikke har gjort noe research selv og spør om tips fra dere.

Ønsker å starte med musikkproduksjon. Har null peiling på dette emnet og kommer meg ikke videre i prosessen før jeg får noen innspill fra erfarne personer. Har noe erfaring med slagverk, klarinett og det å lese noter, men dette er for ca 15 år siden - så starter blankt.

Målet er å skaffe meg disse produktene for å både kunne produsere musikk med og uten en datamaskin tilkoblet:
  • trommemaskin (usikker på navnet men en digital maskin som kan reprodusere lydene fra et slagverk)
  • keyboard (midi synthesizer?)
  • headset til musikkproduksjon
  • annet tilbehør om behøves (kabler, midi mixer/converter/mottaker?)

Vet ikke hvor 'loop' featuren hører til men vil gjerne ha et produkt som støtter dette også.

Beklager om defisjonene mine er totalt misvisende men som dere kanskje forstår er jeg helt blank på dette område og ønsker bare å komme i gang, for er ganske forvirrende å google søke etter ting jeg ikke har peiling på.

Budsjettet er forsvåvidt ubegrenset, men ønsker noe som en nybegynner kan forstå seg på - samt noe som ikke er ubrukelig når jeg etterhvert begynner å få en forståelse på muskkproduksjon.
Sist endret av Arcadia; 6. februar 2022 kl. 12:36.