View Single Post
Vil åpne med å nevne at jeg er fullvaksinert (foreløpig 2) og ønsker en bred vaksinedekning i befolkningen. Men må innrømme at jeg ikke helt blir klok på en del punkter - spesielt verdien av tredje vaksinedose for de som ikke er en del av den eldre- eller annen utsatt gruppe.

Her fra dagens dato:
https://www.tv2.no/nyheter/14504931/

Informasjonen jeg har om temaet kommer fra vanlige kilder (typiske norske og noen utenlandske medier). Jeg er ikke så engasjert at dette er noe jeg bruker spesielt mye tid på å lese om.

Er forøvrig helt enig med Båbb over som sier at de som ikke får med seg nyheter om demonstrasjoner mot vaksinepass e.l burde benytte seg av mer seriøse nyhetskanaler. Det er da mye i diverse medier om dette.

Problemet - slik jeg ser det - er at man skal kreve vaksinepass (foreløpig 3 doser) for å kunne reise i EU og/eller delta på arragementer. Tilsynelatende så er gevinsten av 3 dose for friske personer under 45 år omstridt. Den forhindrer heller ikke smitte, så argumentet om hensyn overfor andre faller bort.

Jeg skal ta tredje dose i løpet av neste uke. Er avhengig av å kunne reise i jobbsammenheng. Har også familie og venner jeg ønsker å besøke som er bosatt i andre europeiske land. Ferie hadde det jo vært greit å ha en mulighet for. Det er dette som er grunnen til at jeg tar den tredje da det foreløpig ikke er tydeliggjort noen andre gevinster - hverken personlige eller samfunnsmessige.

Man kan kanskje si at det er et slags press, livet mitt blir i hvert fall påvirket på en svært negativ måte hvis den ikke tas.
Sist endret av Uten Agenda; 23. januar 2022 kl. 14:27.