View Single Post
Var en fyr som spurte meg om jeg ville teame opp å jobbe sammen med han, jeg takket nei. Fyren virker som en textbook drittsekk, behandler unger og damen dårlig ved å ruse seg stadig vekk, jobber ikke og etterlater dama si til å ta seg av ungen samtidig som at hun jobber og rydder rundt generelt mens han dealer dop. Det jeg lurer på er om det krever en viss intelligens, lojalitet og strategi når det kommer til å drive butikk på svartemarkedet. Han skryter hele tiden over hvor mye penger han tjener, selv om han behandler kunder dårlig. Han lar kundene vente, gir for lite og ofte dårlige overprisa varer, han driver også hele tiden flere ganger for dag å legger ut på mystory på snapchat hvilke varer han har til salgs.. er det nødvendig det når folk allerede er klar over hva han har inne? Er ikke det et tegn på at butikken hans går dårlig egentlig? Han gikk også i forsvarsmodus å ble sur fordi jeg takket nei til å jobbe med han å fortalte hvorfor jeg ikke ville dette.

Min personlige mening er at det lønner seg å være ærlig og imøtekommende med kundene sine, være grei men ikke FOR grei for da kan man fort bli utnyttet om dette fort gjentar seg og ikke selge varer av dårlig kvalitet, heller ikke gang på gang si at varen er prima når det åpenbart ikke er det, samt ikke la kunden vente lenge på deg. Dette er bare noen av tingene jeg kan komme på i farten over hva jeg tenker lønner seg å gjøre når man dealer til andre.

Det andre er vel intelligens, man burde klare å være oppegående nok til å forstå hva man burde gjøre og ikke gjøre, man burde vite basic mattematikk, vite hvor mye man kan bruke av profitten til å ikke la det gå i tap med tanke på fremtidige investeringer og ymse annet.

Hva mener dere om disse tankene jeg har rundt dette? Stemmer det at man burde ha en strategi rundt det hele i tillegg til en viss intelligens og fornuft?

Gjerne kom med innspill