View Single Post
Sitat av Nickie Vis innlegg
Usikker på hva du sikter etter her, og om særemnet ditt har noen form for restriksjoner, mtp litteratur og problemstilling.
Men dersom du sikter for en toppkarakter ville jeg satt meg en mer forskningsrelatert problemstilling, antar læreren din vurderer dette?

Oria er en fin nettside for å finne forskningsartikler, ofte tungt stoff, men du slipper nå å lese en bok eller to.

Rusforumet kan kanskje være en plass å lete etter problemstilling, finnes mye forskning på blant annet dekriminaliseringen som foregår.

Er på vei i seng, så orker desverre ikke å stresse med å komme med et konkret forslag, annet en at jeg kanskje ville gått for noe mer samfunnsaktuelt læreren kanskje setter pris på. Spiller mye på lærer under slike presentasjoner etter min erfaring.

Lykke til!
Vis hele sitatet...
Vi har forøvrig ingen restriksjoner bortsett fra at internasjonale serier og filmer må ha norske undertekster.
Jeg sikter egentlig bare mot hva jeg kan (tips til hva jeg kan) ha som problemstilling.

Helt ærlig er jeg utrolig dårlig i (faget) norsk, tar meg gjerne 24 timer der jeg stirrer på skjermen før jeg får skrevet ned ett eneste ord (utrolig praktisk når vi har prøver). Sitter nå å ser på engelske YouTube filmer om "How To Choose A Research Topic For A Dissertation Or Thesis" osv...

Tenker du da at jeg skal sammenligne for eks Breaking Bad og (eks) den norske rus-kulturen? Som den nye rusreformen stortinget jobber med? Evt trekke sammenheng mellom serien og la oss si avkriminalisering - hvordan det ville innvirket serien, eller hvordan serien ville blitt påvirket av avkriminalisering?

Kanskje mange dumme spørsmål, men norsk er virkelig ikke mitt sterkeste fag.

Takk for tips


Sitat av vindaloo Vis innlegg
Å sammenligne de to seriene tror jeg blir et veldig stort å rart emne. Jeg tror jeg ville valg ett av de og så funnet en problemstilling.

- Er det realistisk fremstilt, å så fall hvor realistisk, hva gjør det realistisk etc.
Vis hele sitatet...
Takk for tips! Ville du da anbefalt å ha problemstilling om det er realistisk fremstilt i forhold til Norge eller USA (mtp at fager er "norsk").


NB: Prøver ikke få dere til å "gjøre oppgaven for meg", sliter bare utrolig med å starte/finne problemstilling/osv