View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av Juicekongen Vis innlegg
100% Dette her. Jeg tror det er dette som er grunnen til at folk opplever cold-turkey/ned trapping på weed så forskjellig. Enkelte mennesker har et stort behov for å ruse seg, enten bare utifra vane eller andre psykiske problemer.

En annen ting som er veldig viktig når man prøver å røyke mindre er å ikke undervurdere psykisk avhengighet. Min mor pleide bokstavelig talt vondt i hodet hvis hun ikke fikk i seg en kopp med te når hun kom hjem fra jobb, og det er ikke fordi te er noe særlig farlig dop.

Atferdmønster og psykosomatiske bivirkninger av å trappe ned kan være vanskelige å håndtere. Ride it out, og lykke til!
Vis hele sitatet...
Mye te inneholder koffein så det blir koffeinavhengighet. Hodepine er vanlig ved koffein og sukker avhengighet. Men helt enig for veldig mange sitter avhengigheten psykisk når det kommer til hasj, som oftest ut av vane. Jeg brøt mønsteret ved å unngå de situasjonene jeg alltid røyka en joint, dvs park hangout, konserter, hver kveld hjemme med workaholics, slutta å se de seriene jeg alltid puffa til, samme når jeg slutta å sigge, istedet for å vente på buss stoppet å tenne en røyk gikk jeg til neste stopp og istedet for å prate lenge på telefonen og sigge så begynte jeg med kun sms en lang periode til hjernen ikke kobla hasj/sigg til de situasjonene mere