View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
Overvåking er ett vidt begrep, jeg overvåker 5 åringen i huset fysisk når han er på YouTube på nettbrettet og har ingen betenkeligheter med det.
Jeg har også mulighet til å se en logg over besøkte nettsteder hvor jeg sjekker en gang i blant at det ikke dukker opp noe problematisk der og har heller absolutt ingen problemer med det. Unger havner inn på de merkeligste steder grunnet reklame o.l i alle mulige apper. Jeg tror både 5 åringen og jeg sover ganske godt om natten. Jeg har også en unge som nettopp har begynt på skolen, grunnet lang skolevei har hun egen mobil, der kan jeg også finne på å kikke over sms/samtalelogg for å se at ikke "mann48" sender smser til henne. Hadde jeg gjort det med en 14åring? Nei, men poenget mitt er at her kom det reaksjoner før de visste fakta.
Og om noen mener jeg krenker privatlivet til ungene mine hvor den ene ikke en gang kan skrive så får dere ringe til FN å klage.
Vis hele sitatet...

Så fordi ungen din ikke kan skrive så har han ikke rett til å ha et privatliv?
Om dere sover så godt, hvorfor behovet for å overvåke han?
Du gir en 5 åring en mobil uten å tenke over alt den kan brukes til?
Hva med å da heller skaffe en barnevennlig telefon som kan brukes til å ringe å sende meldinger med og kun det istedenfor en smarttelefon som kan brukes til å google diverse ord og setninger og ende opp på masse lugubre sider med videoer av diverse saker og ting.

En 5 åring med mobil får uansett ikke bare en random melding eller samtale ifra "mann48", tror du virkelig pedofile sitter dagen lang og sender meldinger til random telefonnummer helt til de får napp hos noen?
Jeg vil tippe de har langt bedre ting å bruke tiden sin på.
Det tipper jeg du vet godt selv også.

En logg over besøkte nettsteder kan du bare se på, er ungen i den alderen at han trenger å skjule noe så klarer han det helt fint uten at du ser noe i loggen uansett, men det er ikke poenget her i det hele tatt.
En 5 åring går vel uansett ikke inn på så mye rart gjør de vel?
Sånn bortsett ifra tilfeller hvor de klikker seg inn på sider som mamma og pappa har besøkt tidligere da, hvor i det tilfellet skylden ligger på dere og ikke på ungen.

Hadde du gjort et kjapt lite søk på spyguest så ser du fort at den overvåker langt mer en hva som ville vært nødvendig også, hva de gjør med disse dataene og tillatelsene er det bare gudene som vet.
samtaler, meldinger, videoer, bilder, sted, den tar skjermbilder, sosiale nettverk, email, dokumenter, kontakter, wifi logger.


Skal ungen din på død og liv ha mobiltelefon, så skaff en DORO phoneeasy 580 eller noe sånt.
Sist endret av Ghettoclown; 10. oktober 2018 kl. 19:13.