View Single Post
Skjønner ikke helt hva du mener med spørsmålet ditt.. "Noe vits?"
Håper du å kunne kaste de ut av vinduet ditt og håpe at de kommer flygende opp igjen eller er du ute etter å faktisk tjene noe på det?

Jeg feks er en du kan kalle en "day trader" kjøper og selger aksjer i løper av en dag. Handler for det meste aksjer under $ 30.00 men også oppe i mot 70-80.
I dag hadde jeg en kjempe dag hvor jeg shorta "tjene ved at en aksje synker i verdi" i selskapet $CLVS inn 27.085 $ og ut 26.48 $ i løpet av 5-15 minutter og da tjente 605 $ = 5 000 kr... Og det bare på en handel, totalt endte jeg opp med 5 936 kr i gevinst i dag..

Så om det er å investere noen tusenlapper i Apple ville jeg sagt at det ikke er no vits jo mindre du gjør grundig research og er på utkikk etter å tjene noen kroner...
Om du virkelig vil trade aksjer må du nesten sette deg inn i det å lære deg basiske om fundamentale analyser og tekniske analyser..

Om du er på utkikk etter å investere i fond kan du søke deg opp og spørre banken om anbefalinger.. Om du er helt nybegynner kan du evt sjekke ut Shareville som er et nordisk copy-trading selskap som lar deg kopiere andres trades, (alt fra nordmen, svensker og dansker der)