View Single Post
BRAND ∞ STRONG
Sitat av Mathias666 Vis innlegg
https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...andet-paa-torp

Vet at kildekritikk og VG hører sammen, men det er vel heller liten tvil om at dette har hendt (selvom målet med artikkelen er å sverte sittende regjerings håndtering).

Vet ikke om en skal le eller gråte.
En ting er når det kom tidlig ut at hun i Tromsø kom direkte fra Wuhan, men nå dette..

Hvorfor bruker vi ikke Svalbard for alt det er verdt som karantenesone slik som Australia gjør med juleøya? At det er dyrt å ha folk i karantene?
Vel, det er dyrt å ha et land som på sikt kan komme til å operere på godt under halv fart over hele fjøla også. norsk krone synker enda mer, og vi er nå allerede det 6. mest smittede landet i verden i forhold til innbyggertall. Virker nesten som om Norge vil benytte muligheten til å tynne ut de svake befolkningen.
Vis hele sitatet...
Vis folk overholder hjemme karantene rådene sine, og man får på plass nødvendige tiltak med tanke på flytrafikk inn til Norge ifra risikoområder, så bør vi kunne klare oss med det.
De som kan jobbe hjemmefra har som regel teknisk utstyr til å kunne klare det i Norge.

Også er det noe med signalene det sender til samfunnet. Et samfunn hvor panikken allerede er tilstede i markedet.
Jeg vil ikke like å bo i et land hvor jeg blir deportert til Svalbard hvis jeg blir syk.