View Single Post
Sitat av knert1 Vis innlegg
Tenker litt omvendt.
Hvis man greyrocker og familien sin er man veldig med på spillet i mine øyne. Du oppfører deg hele tiden på en bevisst måte, helt til forholdet bare er helt ødelagt. Jeg mener at det kan forandre seg. Men greyrocking mot familie et noe du kan angre deg på.

Det er slitsomt, men bedre i lengden å vise hva du mener hele veien. Ellers har de faktisk ikke en god sjanse til å forandre seg. Noen ganger trenger man å repetere seg selv og finne innfallsvinkler, men å kjøle familieforhold pga man ikke liker væremåten er i mine øyne veldig destruktivt. Det er bedre å smelle fra seg enn å drive med ett langvarig spill.
Vis hele sitatet...
Jeg er helt enig med deg, gitt at dette er folk det er mulig å ha en god relasjon med. Greyrocking er en måte å distansere seg på, og også kjøle ned den andre parten mtp kritikk, manipulering osv. Det er jo absolutt ikke noen strategi for ordne opp i relasjonen. Jeg fikk inntrykk av at foreldrene til ts hadde behandlet ham ganske elendig hele oppveksten, med gaslighting og hele pakken. Da kommer det av og til til et punkt der emosjonell distanse er det som kan muliggjøre en slags relasjon uten å stille seg laglig til for hogg hele tiden, eller som et skritt på veien til å kutte relasjonen helt. Det er bare ts som kan vite hva som er best i sitt tilfelle.
Sist endret av *pi; 13. juni 2021 kl. 18:06.