View Single Post
Hei

Jeg irriterer meg utrolig mye over foreldrene mine som dele ALT de vet om meg til andre. De bor i ei bygd med noen tusen innbyggere, jeg bor på andre siden av landet.

De elsker å snakke om andre, dele informasjon og drama. Jeg kan ikke gjøre noen ting uten at det blir fortalt videre til venner osv.

Dere tenker sikkert, ikke del noe med de? Problemet er at jeg trenger litt hjelp fra dem angående en sak med advokat og litt slike ting. Baksiden er jo at alt mest sannsynlig blir delt videre. Jeg er en person som liker å være anonym, syntes det er ubehagelig når folk jeg ikke kjenner vet alt om meg.

Hvordan skal jeg forholde meg til foreldrene mine? Har for så vidt hatt et ganske åpent og ærlig forhold til dem oppigjennom årene og bare godtatt at det blir sagt videre uansett om jeg hater det. Har flere ganger sagt det hendelser som har skjedd etc at de ikke må si det til noen, men gjør det uansett.

Skal kjøpe bolig nå snart og har ganske mye egenkapital, men vil ikke si det til foreldrene mine hvor mye jeg bruker i egenkapital på boligen min, for da blir for hele bygda vite det.

Svaret på problemet vil jo være, ikke del noe med dem. Men det er vanskelig og ha et normalt vennskap om jeg ikke kan dele noe som helst med de? Det blir jo veldig rart

Måtte bare få det ut. Håper noen kan relatere til dette å gjerne kan komme med noen tips