View Single Post
Sitat av murloc Vis innlegg
Fire av ti er imot homosex kan Nrk melde. Dette blir det selvsagt reaksjoner på. Blant annet Mari Trommald, direktør i Barne-, ungdoms- og familiedirektoratet sier at dette er uakseptabelt.

Men er det egentlig det? Jeg personlig er 100% for homofili, bifili og transepersoner. Jeg ville ikke flyttet meg vekk fra en på bussen eller liknende. Men om noen har noe imot det så er det vel ofte fordi det er slik de føler det. Så lenge man holder kjeft og ikke diskriminerer, mobber eller ellers gir uttrykk for det. Jeg synes det er merkelig at folk kan ha disse fordommene. Men jeg synes heller ikke jeg har noen rett til å diktere for dem hva de skal tenke om andre folk.

Er det greit å være imot homofilie? Synes det er ekkelt med homsesex? At noen har vært gutt/jente men byttet kjønn?
Vis hele sitatet...

Er det greit å være imot utlagt tarm, hate folk med hjertefeil eller se ned på mennesker med skeiv rygg? Hvorfor skal du eller andre mene noe som helst om en person med utlagt tarm?

Eller sagt på en annen måte, hvorfor skal noen bry seg med hvem du spiser middag med? Det har vi ingenting med, det er ditt valg og bare ditt.