View Single Post
Sitat av etse Vis innlegg
Om om du får avkreftet utroskoapet, hva da? er jo tydelig at man er i en situasjon hvor man ikke stoler på partneren sin om man må ty til spionering på denne måten. Jeg vil si at, det riktige er da å bare avslutte forholdet uansett om utroskapet fant sted eller ikke. Tilliten man trenger om man skal gå så langt som å stifte gjeld sammen, eventuelt få barn sammen er tydeligvis ikke tilstede.

Du ville kanskje fått det avkreftet da, men det ville bare vært spørsmål om tid før man ville begynt å tvilt igjen. Og på et eller annet tidspunkt kan det være partneren din da finner ut at du har spionert - og det er et tillitsbrudd som vil skape store problemer.
Vis hele sitatet...
Hvis man skal keylogge noen, er frtoretang's metode den beste hit til i tråden IMO. Man krenker på en måte minst mulig når keyloggeren trigges av spesielle ord og man ser fort om man er på villspor eller ikke når man gjennomgår materialet.

Det er lett for folk på nettet å være kul og gi gi råd som " da er det bare å dumpe henne" osv
Det får meg til å spørre meg selv om dere noen gang har vært i et forhold. For den følelsen av at noe er galt og at man går i en evig runddans i sitt eget hode og analyserer om man har rett eller bare er sjalu og paranoid er helt jævlig.

Jeg er også enig i det frtoretang skriver om at man plutselig er den store stygge ulven hvis man finner ut utroskapen via keylogger.
Hva er greia med det egentlig?
Hvorfor mener dere at det er verre enn å være utro?
Greit at det krenker privatlivet til en viss grad, men hvem bryr seg egentlig om det hvis man er lurt trill rundt av den man elsker? Ytterst få tror jeg.

Tar man feil får man ta en skikkelig runde med seg selv og vurdere om man trenger hjelp fra profesjonelle med det negative tankemønsteret man har.

Men i utgangspunktet er jeg selvfølgelig imot keylogging.
Derimot er det et tegn til bekymring hvis partneren prøver å skjule hva han/hun holder på med på telefonen hele tida. Det er heller ikke normal oppførsel, ettersom parfolk liksom forteller "alt" til hverandre.
Hvis det er en privat samtale med en venn/venninne er det jo bare å si nettopp det. Men man kan ikke sitte oppslukt i telefonen i ukesvis med samme unnskyldning å tro at partneren ikke begynner å mistenke noe annet.