View Single Post
Sitat av SkittenKanyle Vis innlegg
Man lærer å unngå slike fysiske situasjoner også. Det fungerer faktisk å ta forhåndsregler.
Vis hele sitatet...
En god del ting nytter det ikke å ta forhåndsregler mot! Og når jeg smurte spenene på kviga, så får du ikke dro, at jeg tok et vanlig grep rundt spenene og smurte!
Jeg forutså trøbbel, så jeg hadde bra med Spenol i hånden, og var lynraskt bortpå spenene, så hun ikke rakk å sparke meg. For da hadde antageligvis armen blitt knust.

Men senere, når vi hadde fått det inn i hode på kua, at vi ville henne godt, sto hun rolig. Men hun skvatt hver gang vi kom bort i henne. Jeg husker jeg brukte kupusseren, og pusset henne på magen og bringen, dette likte hun veldig godt. Så jeg tror vi ble ganske gode venner. Etter denne melkeperioden ble hun slaktet, da fjøsansvarlige ikke likte tanken på ferskinger og denne kua i sammen.

Og det er ikke uten grunn, at skogbruk, landbruk og fiske er regnet som de farligste yrkene i Norge. Og på mange bondegårder lurer det nesten dødsfeller på hvert hjørne. Så det er heller merkelig, at det går så bra som det gjør!