View Single Post
Sitat av slashdot Vis innlegg
Jo, men han sette seg i den situasjonen sjølv. Det er ikkje ei tilfeldig handling; han har kjøpt kameraet, og planlagt det til ei viss grad, og har nok vore klar over at det var ulovleg. Han har fått sjans til å melde seg til politiet sjølv, og når han ikkje gjer det er det ikkje direkte unaturleg at politiet forsøker å identifisere han ut frå det dei har av materiale.

Viare er det jo kjent sak frå debattar at dusjing etter gym er sårt tema for mange (1,2,3...etc), og det er ikkje heilt urimeleg at skulen reagerer som dei gjer i situasjonen, for å gje folk tilbake trygghetsfølelsen i garderoben. Sikkerhetsteater er nyttig i ein del situasjoner.

TL;DR: Handlinger har konsekvenser. Velkommen til dei vaksne si verd.
Vis hele sitatet...
Sorry mac men du klarer tydeligvis ikke sette deg inn i en 16 årings situasjon. Noen er godt moden mens andre ikke. Greit at han skal ta konsekvens av det han har gjort, det er alvorlig som sagt. Men tro meg, blir han blottlagt for hele skolen, venner, familie og andre skoler. Sannsynligheten for mentalsykehus eller selvmord er ufattelig høy. Jeg synes ikke det er verdt å bidra med å potensielt ta livet av en dum ungdom som ikke har tenkt seg om før han handlet.

Politiet må selvsagt få etterforske, de gjør jo bare jobben sin. Men det betyr ikke at jeg støtter dem i denne saken. De gir seg vel faen i om gutten tar livet av seg, tror du de har tenkt på det? De vil bare få opp oppklaringsprosenten de.

Sitat av Xasma Vis innlegg
Derfor tenker man seg om før man gjør ting som krenker og/eller skader andre. De fleste gjør derfor aldri slike ting.

edit:ninjaed by slashdot.
Vis hele sitatet...

Ikke alle tenåringer tenker før de handler. Dette er jo rimelig allmenn kjent. Ingen er voksen når de blir 18, de er ikke voksen før uti 20 åra. Min erfaring.
Sist endret av Undiken; 20. desember 2013 kl. 21:16.