View Single Post
Inform & TOTS & MOTM
sam500's Avatar
Trådstarter
885
Sitat av EpicSnusBox Vis innlegg
En ganske forstyrrende dokumentar egentlig :P Kanskje bare fordi hele opplegget ble fremstilt så 'konspirasjonsaktig' - Men sier de ikke noe om at det ble en enighet imellom noen (eller alle?) land om at USD skulle være "grunnvaluttaen" husker ikke helt hvilket ord som ble brukt her. I såfall, er ikke hele verdens økonomi 100% avhengig av hva som skjer med dollaren?

Kan ikke forstå annet en at det er et komplisert system (det økonomiske) fordi det er noe som ikke skal være i søkelyset :P
Vis hele sitatet...
Ja, tenkte også at det var kanskje så konspirasjonsteoretisk, derfor jeg lagde en tråd om det her

Sitat av henrikxt Vis innlegg
Hvorfor sier du at alle fiat systemer til nå har falt sammen? Nesten all valuta er jo fiat penger i dag. Inkludert den norske krone.
Vis hele sitatet...
Nei, bare hadde ikke "ifølge dokumentaren" før, siden jeg tenkte at de som leste det ble å følge tankegangen.
De hadde ihvertfall noen eksempler med Tyskland etter andre verdenskrig, og hvordan landet bare trykket mer penger, og til slutt måtte man ha forferdelig mye mark for å kunne kjøpe de enkleste ting.


Og jeg er fult klar over at nesten alle valutaer idag er basert på fiat systemet, og det var en del av grunnen for at alt ble å falle sammen.