View Single Post
Sitat av Rosander Vis innlegg
"Jeg har hatt mange paypal kontoer hvor jeg har brukt ferske browsere, dedikerte og ferske IP-addresser, med addresse registrert på samme sted som IP-addressen er." Hvor kjøper du IP adresser som er registrert på din fysiske adresse? Jeg tar 2 stk.
Og hvor selges de ferskeste IP-adressene?
Hva er forskjellen på en fersk browser og en som er en uke gammel?
Vis hele sitatet...
Du setter en fast IP, f.eks. via en kjøpt VPN/VPS/whatever, og så registrerer du deg med en adresse som matcher byen IP-adressen tilhører (geolokasjonsmessig). Det er ønskelig med en relativt ubrukt IP-adresse, da det er flust med scammere som misbruker tjenester på de fleste VPN-tjenester der ute, så disse ses veldig nøye på av f.eks. Paypal.

Det er mulig å fingerprinte browsere ganske betydelig, så med mindre du gjør et par steg så er det lett å finne ut at du er samme maskin som tidligere. Du har flash cookies, localstorage, canvas-fingerprinting, samt fingerprinting av installerte plugins, system fonts, headere - for ikke å nevne cache-gjenkjenning. De aller fleste av disse kan du unngå ved å legge inn en helt ny browser, mens andre krever at du gjør noen triks for å gjemme identiteten din. Du kan teste deg selv her for å se hvor mye du stikker deg ut: https://panopticlick.eff.org/