View Single Post
Sitat av vindaloo Vis innlegg
Er det så ille?


Selv om det ikke alltid er slik i praksis så er grunntanken at tilbud og undervisningsopplegg gjennom skolen skal være gratis.
En mor som ikke har råd til å kjøpe alpinutstyr til klasseturen kan låne det (og mengde annet) på biblioteket.
Helt utenfor er man ikke.
Vis hele sitatet...
Detaljene kjenner jeg ikke rundt utlån, da jeg ikke har barn selv. Jeg forteller hva de som mottok matposer fortalte oss. Det var så mye nedrighet og elendighet de barna måtte tåle.

Hvordan tror du forresten det er om du stiller i alpinutstyr fra biblioteket på skoletur? Ski som ikke helt passer, farger som var in for flere sesonger siden. Og selv om biblioteket kanskje har ski, sko og staver har de neppe den riktige jakka, den kule lua og de riktige solbrillene? Vet du hva forresten hva slikt koster?

Tipper de kanskje tar EN skoletur i lånt utstyr og aldri igjen. Barn kan bli nådeløse om noen ikke "passer inn". Var ikke de barne upopulære før skoleturen blir de nok etter.

Hva sier man forresten til en 3 barnsmor på 40 ish som har gitt opp og komme ut av fattigdom? Livet er jo statistisk sett langt for henne. Og hun kunne fortsatt tatt utdannelse og skapt noe bedre. Det var bare ikke i henne.
Sist endret av _abc_; 19. september 2022 kl. 21:40. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.