View Single Post
Sitat av Bearass Vis innlegg
Jeg tror det er motsatt. Mainstream media trykker BLM til sitt bryst. Profilbilder gikk i svart over store deler av sosiale medier. Likevel sier altså over 40% av USAs innbyggere at de vil stemme på Trump.. . Folk som tenker "all lives matter" flagger sjeldent dette i sosiale medier, eller skriker høylydt i gatene.
Silent majority er blitt et begrep, og ikke uten grunn.

Jeg tror imidlertidig at det er forsvinnende få som er pro politivold mot sorte mennesker, eller tenkte at Floyd saken var helt okei (Trump inkludert)

Jeg tror de aller aller fleste amerikanere er pro equality of opportunities, men mange er nok skeptiske til at det for enhver pris skal være equality of outcome.
Vis hele sitatet...


40% er for det første under halvparten, Trump vant også forøvrig uten flertall så den holder jo ikke. Men alle motargumenter mot begrepsbruk som "all lives matter", om man dummer det ekstremt ned går sånn Her:

Meg-meg-meg-meg men jeg-meg-meg-meg jeg vil ikke! Hva, ta stilling til andres opplevelser enn min egen? SJW cuck! Nei, ikke bokstavelig talt sånn for absolutt alle til en hver tid, men det er aldri et motargument som ikke bunner i eget krenket ego, all I'm sayin.

And let's be real, det amerikanske utdanningssystemet, kringkasting, styresett gjennom alle år, osv, osv, legger ikke til rette for utvikling, fritenkning og forståelse av sine medmennesker. Man skal være ganske hardcore evangelical eller inndoktrinert trumpsupporter for å tro noe annet!

Men ta her i Norge også, for å statuere et annet eksempel. Før jeg ble aktiv her igjen så tenkte jeg at de eneste som sa neger fortsatt utelukkende var vrange boomers, men her på freak så har jeg flere ganger sett folk forsvare begrepsbruken, antagelig ironisk, bare bytt ut "also I have Black Friends" med "gutta på Grønnland". Da kom jeg på, det er jo alltid en eller annen også av yngre generasjoner som klamrer seg til begrepsbruken som helt riktig har rett når han sier at ingen kommenterer på det. Hvorfor? Fordi alle har møtt han der på fest, hørt han si det og bare sett eller ledd det bort, ikke noen ice breaker å gjøre noe annet, det skal sies. Men, når han er borte så er det alltid en hel del folk som prater om det og bare "yo, han der sa mye rart ass!" i stedet for å forsøke å utfordre han på det! Der skal jeg gladelig (smertelig) innrømme at jeg er like skyldig som noen annen, og det er her roten til hva som foregår nå oppstår. som en utenlandsk kompis sa til meg, nå er ikke tiden for å synes synd på dine 3 utenlandske venner, nå er tida for å ta den ubehagelige praten med dine 300 hvite venner! Så ja, alle må ha det inn med teskje noen ganger men spørsmålet er om du svelger eller om du velger å spytte alt innholdet rett i i ditt eget fjes og si det smakte vondt.