View Single Post
Trigonoceps occipita
vidarlo's Avatar
Donor
Sitat av FrodeS Vis innlegg
La oss si at jeg tenker på å bygge en alternativ web adskilt fra den "vanlige" (som er full av dritt). Jeg snakker om å bygge en alternativ web som er fri for rasisme, hatprat, svindel, spam etc. Denne web'en vil ha en egen browser, som enkelt kan kodes i C# ved hjelp av GeckoFX-komponenten etc.
Vis hele sitatet...
Kvifor eigen nettlesar? Og korleis har du tenkt å sørge for at det du ser på som uønska ikkje dukker opp?
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Jeg ønsker å bygge denne web'en slik at den kan bruke custom domene-TLDs. Jeg vet at dette kan gjøres ved å sette opp DNS-servere, men da må brukerne endre sine DNS-innstillinger i nettverksforbindelsen, noe som er svært tungvint. Eventuelt kan browser'en bruke egne DNS-innstillinger som overkjører (overrides) standard-innstillingene, men jeg vet ikke om det er mulig uten å kode browser'n i C++, noe som er mye arbeid og dermed også dyrt.
Vis hele sitatet...
Eg trur du skal slite med å finne eit språk som ikkje har minst eitt bibliotek for DNS-oppslag. Det er ein rimeleg enkel protokoll, og er triviell å implementere i alle språk.
Sitat av FrodeS Vis innlegg
Jeg har god kunnskap selv om hvordan internett fungerer, så jeg vet det meste om hva som er mulig og ikke mulig selv om de fleste vil fortelle meg at "det du tenker på er umulig". Det er derfor jeg prøver å bygge et nettverk med personer som også tenker utenfor den berømte boksen (som er veldig klaustrofobisk mestedelen av tiden).
Vis hele sitatet...
Men... mange har prøvd liknande ting. Suksessen har vore omlag null. Ein av dei store fordelane med internett er at alt er tilgjengeleg gjennom standardiserte protokoller. Eg kan besøke freak.no på mobilen min, pcen, også viare. Ditt forslag er i praksis walled garden. AOL ga opp det på tidleg nittitall.