Tråd: Søvnparalyse
View Single Post
Fulltime bitch
IsThisReal?'s Avatar
7
Heisann! Jeg er en jente på 22 år og som nettopp har opplevd søvnparalyse et par ganger.

Den første gangen gikk jeg og la meg midt på dagen, fordi jeg var trøtt/sliten. Jeg gikk og la meg, og i det neste, så tror jeg at jeg står opp og gjør mine vanlige rutiner, men så halvvåkner jeg igjen og tenker ''Hva faen var det for noe?'' Så jeg sovner igjen uten å klare å våkne. Og etter en stund, sikkert 10-15 min, så våkner jeg av at jeg er drit svimmel så jeg legger meg på rygg og tenker ''omg, nå svimer jeg av'' og tinnitusen ble høyere og høyere og til slutt så våkner jeg sikkert etter noen sekuner, kanskje minutter av at jeg ligger med armer og ben strak ut, og klarer ikke bevege på meg. jeg prøvde å rope/hyle, men ikke en damn shit skjer, så jeg får helt panic, men ikke nok med det, da jeg våknet i paralysert tilstand, så trodde jeg først at jeg så at dynen var oppreist, som om en eller annen hadde gjemt seg under den for å skremme meg, men når jeg så bedre etter, var det en skikkelse av en mann, bare helt svart, kunne ikke se mer enn det, så det jeg prøver på (vet ikke om jeg gjorde det i søvne eller ikke), er at jeg prøver å slå på lyset, men lyset vil ikke slås på, så jeg hopper opp i senga igjen, og tenker ''Ok, nå får jeg bare prøve å sove, for dette er helt fucked up'' Og i det jeg skal prøve å sove igjen, så hører jeg at noen ringer på en dørklokke som vi ikke har i det hele tatt, og hører barnelattter, så jeg prøver å ignorere det og klarer utrolig nok å sovne av det som skjedde rundt meg.
Når jeg våkner etter noen sekunder/minutter i min helt egen tilstand, går jeg raskt opp av senga og ut av rommet, og nærmet meg ikke soverommet før samboer kom hjem.. Jeg var skvetten og helt ifra meg resten av dagen..

Den andre gangen så våknet jeg på siden og kunne se at min samboer lå med ryggen mot meg, så jeg prøver å flytte på meg, men er helt paralysert, og jeg prøver å røre på armer og ben og det som er, men til ingen nytte, prøvde til og med å rope/snakke, men det gikk heller ikke. Jeg lå der og tenkte at nå må han snart snu seg sånn at han kan se at jeg er våken og kanskje prøve å røre meg på en eller annen måte, men neida. Jeg turte faen ikke se rundt i rommet fordi jeg var redd for å se noe jeg ikke vil se, så jeg prøvde å lukke øynene, så jeg bare prøver å sove videre og våkner som helt normalt..

Har Googlet litt om paralyse og astral projection, men jeg skjønner ikke hva dette kan forårsake. Kan det være av stress (har vært stresset så lenge jeg kan huske, men hvorfor akkurat nå?)
Har lest at paralyse kan forårsakes av stress/Valium-hypnotikum (Har tatt en del Valium i det siste, så det tror jeg kan være eneste grunnen til paralysen.
Men på den annen side, føler jeg at når jeg ''våkner'' føler jeg en eller annen ekkel tilstedeværelse, så om det er haux eller ikke, idk..
Har sett dokumentaren på Netlfix som heter Nightmare, og lærte en del om paralyse..

Føler ikke det er noe leger kan hjelpe med, dessverre..
What to do? Er det noen her som har opplevd lignende eller noen som har noe tips?