View Single Post
Innestengt
Spelly's Avatar
Trådstarter
Sitat av wanna-b Vis innlegg
Det er flere grunner til at jeg ikke tror på det du sier her.

1. Du kan java, du kan også C++ men bare middels. Hvis du er en dreven programmerer hadde du aldri stilt det første spørsmålet.
2. Du vet at matlab og excel kan tegne dataene dine, men du tror også at dem kan gjøre det i real time så fort du har lært hvordan. Der tar du feil.
3. Du nevner processing, et programmeringsspråk ikke ulikt f.eks. C++ som du allerede kan. Uten at det er et bedre alternativ. Mao. du vet ikke hva du snakker om. Og hvis du uansett skal lære deg et nytt programmeringsspråk, hva var galt med Visual Basic som jeg foreslo i begynnelsen.

Så hva med å kutte ut tullet, gjøre litt faktisk research og ikke forvente at andre gjør det for deg? Jeg ga deg et alternativ allerede i første svaret du fikk, fortell meg hva du har funnet ut her.
Vis hele sitatet...

Hva med at du kan kutte ut tullet og ikke komme med bastante konklusjoner?
Jeg har da søren meg gjort mer enn nok research, bedre at du gjør research i stedet for å drite deg ut.

1. Har jeg sagt at jeg er en top noch programmerer? Sier jeg er middels flink i både java og c++. ved middels flink mener jeg at man har kontroll på følgende:
minnehåndtering, syntaks, oop, arv, polymorfi, maler, unntakshåndtering, enkle grensesnitt og programstruktur... Du mener dette er mer enn nok kompetanse til å visualisere data fra serial port? Håper du kødder...

2. Visst søren kan du vise data realtime i matlab og excel: http://www.youtube.com/watch?v=ntHZsLmNkgw og http://letsmakerobots.com/node/28097

3. Konkluderer du virkelig at jeg ikke kan prorgrammering på bakgrunn av at jeg ikke vet hvordan jeg skal lage en graf av dataene? Det du basically sier er at dersom man har middels kunnskap i c++ og java, så er det ingen problem å lage en graf i processing. Tror ikke den beste programmerer hadde klart det, uten å bruke noen timer til å sette seg inn i processing.

Jeg forventer da søren meg ikke at folk skal gjøre jobben for meg, jeg har spesifikt forespurt en tutorial om hvordan dette kan gjøres. Jeg er ikke interrisert i å sette meg inn i processing for å gjøre noe som jeg kun kommer til å ha brukt for en gang - ever.
Sist endret av Spelly; 22. januar 2014 kl. 12:57.