View Single Post
Sitat av oggen Vis innlegg
"Trooploop", jeg er ingen Struts. og ergo kan jeg ikke ha hatt Strutsehodet ned i jorda. Jeg er opplyst og oppegående, og "så" selvfølgelig debatten på nrk i kveld og leser dagens aviser, som vanlig.

Jeg er ganske satt ut av debatten på nrk i dag og utvalget av debatanter ...og hva som kom ut av dem. Jeg forstå bedre og bedre for hver dag som går hvorfor Hamas (en forgrening av ondskapens akse) har bare en plass på Tellus. Den plassen er noen fot under jordskorpen. Alle sammen, ja alle må bort. Jeg ønsker Palestinere bedre enn dagens levekår. For meg er det underlig at ikke Palestinere (Hamas er ikke Palestinere, men terorister) har protestert mot sine ledere i Gaza slik de gjør i andre diktatur der folket ikke er fornøyd med sine ledere...
Vis hele sitatet...
Mr. Sherlock you strike again, jeg visste ikke at du ikke var en struts, beklager. Hele livet var jeg overbevist at strutsene kan lese, skrive og har 3 siffer IQ, kanskje de til og med kjenner til metaforer? Who Knows.

Du er ett oppegående menneske som innhenter sine opplysninger og info om diverse saker fra tv og dagens aviser, akkuratt som på 80 tallet. Kanskje det kommer som ett sjokk, men visste du at i 2023 har utrolig mange mennesker mulighet og tilgang til internett som igjen gir tilgang til "alternative medier", som igjen fremstiller saker i et annet syn, fra annet synsvinkel, perspektiv?

Det beste med det er, if you didn't know, at da har man hvertfall mulighet til å opparbeide sitt eget synspunkt, egen mening, basert på flere tilgjengelige kilder, isteden for å kun tenke som du blir fortalt. For å vite må du grave og djevelen liker å gjemme seg i detaljer.

Hvis du mener at det du leser i avisen og ser på tv'en din, er den eneste kilden der du drar frem dine argumenter og konklusjoner, så ønsker jeg deg lykke til videre i livet. Pass på at bobblen din er strek nok tho, kanskje isteden for såpe lag en fra super duplex, da er du hvertfall sikker på at den ikke sprekker + den er vanskelig å sprenge.

Jeg støtter ingen ekstremisme/terrorisme men noen gang så får folk som er undertrykket lenge nok, nok. Da får vi resultatet som kalles Hamas, der de husker at landet deres har blitt voldtatt i årevis, og kommer til å bli voldatt med mindre de setter i gang grovere tiltak, som de er overbevist på, "hjelper".

Protester under diktatur, ha, er du seriøs eller?

Til Mr. hemmeligegreier:

For deg kan det virke som meningsløse tall, men fakta kan du benekte så mye du vil, det forblir fakta.
Nå skal jeg dra frem enda mer meningsløse tall, som omhandler store militære aksjoner fra Israel side:
- 2008/2009 = 23 d. angrep på Gaza
- 2012 = 8 dagers angrep
- 2014 = 50 d. angrep (mest fatale)
- 2021 = 11 dagers angrep
+ ufattelig mange små konflikter og sikkert enda fler som ikke er notert.

Det er viktig å huske at det er britiske myndigheter som foreslå at jødene skal bosette seg i Palestina, deretter begynte masseimmigrasjon. Det var ikke dems land, heller ikke kultur eller religion. Under andre verdenskrig på grunn av presset og selve holocausten, ble resten av Palestinere kastet ut og den Israelske stat ble stiftet i 1948.

Du drar frem krigen mellom Russland og Ukraina men skjønner heller ikke at mother Russia beskytter bare sine interesser, i frykt for å bli rævkjørt av nato fra alle mulige kanter, muligens. Din sammenlikning er etter min mening meningsløs.

Tenk deg at Russland sier at de trenger plass til Siberianske eskimoer, de har knullet som kaniner og trenger land de kan være i. Det landet på Norge og de får støtte fra China og begynner å emigrere. Norge kan ikke måle seg med de supermaktene og sakte og sikkert flytter til Svalbard. Så oppstår det holocaust på eskimoer og nå trenger de hvertfall sin egen plass der de kan få være i fred. Resten av nordmenn blir kastet ut av landet og Eskimostat blir stiftet. Hadde du godtatt det der eller? Vært fengslet i sitt eget land, og være redd å miste såpen i dusjen, plutselig kommer det en sprengd russer med harpun og knuller deg enda mer?

Jeg hadde vært sinna som faen.