View Single Post
Kroppsspråk er en form for ikke-verbal kommunikasjon. I motsetning til lingvistikk. Mennesker klarer å tolke kroppsspråk på et ubevisst nivå. Jeg anbefaler The Psychology of Linguistics and Body Language for de som er interesserte. Man kan oppfatte kroppsspråk ubevisst. Du kan se på en person hvordan de føler seg, gjerne de basiske kropps-språkene som som glad, og trist. Sannheten er at kropps-språket ditt kan vise mye mer. De viser kjedsomhet, hat, sorg, glede, sjalusi, og til og med om vedkommende virkelig må drite - for og sette det på spissen. Om jeg er dritt lei en dag, kanskje litt forbanna, hatt en kjip dag og jeg går inn i en butikk så merker jeg at folk ikke har på følelsen av at jeg er den gladeste personen i verden. De leser kroppsspårket mitt ubevisst og bevisst. Jeg legger opp denne, som er god lesning for de som vil lære mer om kropps-språk og tolking av dette. For mange som er sinte, eller det er noe feil med så er det ofte viktig at vi klarer å lese kropps-språk for å unngå sosiale kniper, eller fysisk skade. Dersom du merker deg fryktelig ukomfortabel da du får øyekontakt med visse mennesker er det fult mulig at du oppfatter et negativt eller ukjent kropps-språk underbevisst og at instinktene dine forteller deg at du skal holde deg unna.