View Single Post
I Nederland var jeg med 2 venner på Mc Donalds som ligger vegg i vegg med Burger King.
Før vi kom inn så jeg en hjemløs kar som gikk inn på BK. Han var skitten, luktet vondt, og ble kastet ut uansett hvor han var, fikk først øye på han noen uker tidligere og hans leve standard gikk betraktelig ned dag for dag.

Denne dagen hadde han tilogmed mistet skoene sine og gikk rundt barbent, dette var nesten vinterstid for det kunne lett bli rundt 0 grader.

Han ble eskortert ut av Burger King og gikk rett inn på Mc donalds og satt seg i hjørnet, karen ville bare ha litt varme.
Jeg la merke til at manageren så han med engang og viste han ville bli kastet ut snart.
Så gikk til disken og kjøpte en stor pomfri og en burger, tok maten og ga den til han, jeg sa:"here is some food if you are hungry" Han begynnte og spise pomfri sekundet brettet traff bordet, som det var første gang han hadde spist på dager. Og manageren lot han bli inntilvidere

Alle på mc donalds observerte situasjonen og det virket som det ble temaet gjennom resten av måltidet til de fleste.
Det var utrolig lite dette kostet meg, men enda gjorde jeg en person gla, ga han muligheten til og kunne oppholde seg på en varm plass for en stund, og ikke minst tankene til alle rundt som observerte. Forhåpentligvis inspirerte jeg noen til og gjøre noe lignende.

Ingenting gir meg mere glede enn og kunne være til hjelp for en annen person.