View Single Post
Bygdas gamle skrøpling av en dame som nettopp har fylt 91 år hadde fått en form for "rus" av noen av de smertestillende pillene hun hadde fått på hjemmet. Denne dama er kjent for å være svært ulykkelig og aggresiv.

Plutselig, klokka 19:30 stod hørte jeg noen lyder fra gangen min. Det var den gamle damen, la oss kalle henne Olga, som hadde rotet seg bort fra gamlehjemmet, og var på oppdagelsesferd. Hun var svært fascinert over alle de fargerike ballongene jeg hadde i taket, og elsket de grønne jordbærene jeg hadde på utsiden. Saken her var at jeg aldri hat hatt noen ballonger i gangen, heller ikke noen form for bær ute på utsiden.

Jeg tenkte jo at det måtte ha rablet for gamla, og ba henne inn på en kopp te mens jeg ventet på at sykepleierne skulle komme å hente henne. Minst en time gikk, og jeg snakket med Olga for å underholde henne. Dette viste seg til å være en svært interessant dame, og vi pratet om løst og fast.

Uansett, etter denne timen hadde gått vekk til prating så jeg for første gang en smil om kjeften på Olga.
Hun ble var så utrolig takknemlig for at jeg hadde tatt meg tid til å prate med henne, siden hun ikke har noen familie og kun svært få bekjente.

Olga fikk med seg en "blå ballong" hjem til gamlehjemmet og har fra den dagen vært en gladere person! :P