View Single Post
Sitat av Sanjar Vis innlegg

Det er ingenting tåpelig eller endog uvitenskapelig med min påstand om at introverte har behov for ro og stillhet. Er ikke glad i begrepet høysensitiv, fordi det blir så mye misbrukt, men her er en vitenskaplig artikkel som viser at ja, det er forskjeller i populasjonen vedrørende disse faktorene: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3409988/

"To recover from such attainable sensory overload, these individuals require more quiet time daily to be alone, as well as additional longer sleep times than those without the HS trait."

Jeg sier ikke at jeg er høysensitiv. Jeg sier at jeg er introvert. Min påstand er at jeg trenger mer ro og hvile. Studiet viser at det er forskjell i befolkningen vedrørende det kriteriet. Det vil si at noen trenger mer ro og hvile enn andre.

Jeg kaller deg kverulant fordi det tydeligvis er viktig for deg å underkjenne folks enkle vitnesbyrd om seg selv, og at du med det begynner å plukke fra hverandre begreper som er etablert og anerkjent, også i dagligtalen. Dette hører ikke hjemme i noen produktiv og generøs diskusjon eller debatt.
Vis hele sitatet...
Her har du funnet en artikkel som støtter ditt syn etter du allerede har bestemt deg for noe. Om du har hørt om confirmation bias skjønner du muligens hvorfor dette er problematisk. Nå får ikke jeg tilgang til de studiene de refererer til når det kommer til det spesifikke utsagnet du siterte, men en tilforlatelig forklaring er at individer som skårte høyere på introversjon oppga at de i større grad foretrakk å være alene enn andre. Sliter med å se hvordan de skal måle at de «trenger» det.

Jeg underkjenner ikke din opplevelse av å føle behov for mer stille alenetid og hvile, men jeg sier at dette ikke er noe du spesielt trenger fordi du er introvert. Om det er noe som ikke hører hjemme i en debatt så er det å prøve å avspore den med personangrep.
Sist endret av Skepty; 7. mai 2019 kl. 01:29.