View Single Post
Sitat av heartslava Vis innlegg
Lurer på hvor langt folk faktisk gidder å dra diskusjon og krangler over internett?
Vis hele sitatet...
Jeg tror at det er de som er mest innbitt på å forsøke å omvende andre, og de som bruker diskusjonsforum som tidsfordriv fordi de ikke har noe bedre å gjøre, kanskje de ikke har hverken arbeid eller familie, er de som går aller lengst. Både med tanke på at de vanligvis har mer ekstreme meninger, og at de er villige til å være i diskusjonen til langt etter at den er blitt usaklig. Noe som kan skje veldig kjapt.

Jeg poster ting her og der. Både på dette forumet og andre steder. Men jeg bryr meg ikke veldig om noen er uenig i det jeg skriver. Det er alltid noen som er uenig, uansett. Derfor synes jeg også nyhetssakene på Dagsrevyen som tar for seg netthat alltid fremstår underlig, som om troll er noe nytt for dem. Mange av disse reportasjene, ofte med folk som gråter noen modige tårer på grunn av å ha blitt hetset, synes jeg virker som de er laget av folk som aldri har vært borti internett før.

Frekke kommentarer på internett, sier du? Hva er det som skjer!? Det har aldri hendt før. Det er med diskusjoner på internett som med netthatet at de bør holde en viss kvalitet før man bryr seg om dem. Folk som bare plumper ut med at Jens Stoltenberg kjører landet til grunne uten noe som helst belegg er ikke verdt å ofre en kalori, og gjør seg bare selv til latter. Det samme gjelder folk som spammer innboksen din med «jævla fittetryne» eller «du fortjener å bli voldtatt».

Folk er store i kjeften mens de sitter med tastaturet i fanget, men tør ikke en dritt ute i virkeligheten. Hvis du går inn i en diskusjon på internett med det i tankene at "den skal du vinne" har du allerede tapt, spør du meg.