View Single Post
Sitat av Amistad Vis innlegg
Hvis jeg tar bort routeren fra telenor, og setter opp en egen router som jeg bruker wep kryptering / passord på og ikke wpa wpa2, vil det løse hele denne floken?
Vis hele sitatet...
Nei, det vil bare gjøre nettverket ditt sårbart for andre. Https benytter seg av TLS, som er ende-til-ende kryptering, så transportmediet er irrelevant, spesielt når TLS1.3 er på innmarsj. Tilgang til nett er nok, og gir angriper tilgang til å kommunisere med maskinen og utnytte sikkerhetshull. Men siden du ikke vet dette, ville jeg vært ekstremt varsom med å tukle med nettet, ettersom du tilsynelatende ikke har styr på hva som er hva innen kryptografi. Om du vil lese https må du typisk utføre et MITM angrep, eller ha fysisk tilgang til maskinen og endre hvilke CA som er trusted i nettleseren, for så å utføre angrepet, eventuelt finne en måte å automatisere dette ovenfor de som kobler seg på nettet ditt.

For øvrig er det total idioti å ha kali linux stående på nettet sitt til enhver tid. Det er noe man fyrer opp i en VM mens man utfører det man skal, det er et offensivt OS, uten særlig med sikkerhetstiltak. Har du det stående på nettverket ditt over tid blir både du og de du ønsker å lese trafikken til eksponert.