View Single Post
Sitat av Anonym bruker Vis innlegg
Da forstår jeg ikke hvorfor de i det hele tatt har fått erstatning. Kan det være fordi det var selve politiet som anmeldte det? Ville det vært annerledes om det var jeg som hadde gjort det?
Han ene måtte bytte klasse pga jeg søkte om besøksforbud da vi egentlig gikk i samme klasse. Kan det være grunnlag for erstatning? Det må jo være en spesifikk grunn til det, og ikke bare at de var siktet i en sak som ble henlagt. Det skjer jo med mange, men ikke alle får erstatning på grunn av det liksom
Vis hele sitatet...
Som er blitt forklart: De må ha lidd et økonomisk tap, som tapt arbeidsinntekt eller liknende. Noen steder står det at det i noen tilfeller kan gis for ikke-økonomisk tap, da blir det vel belastningen av å være beskyldt for noe alvorlig. Varetekt gir erstatning etter faste satser. Det kan umulig ha noe å si hvem som anmeldte.

Man å søke om erstatning, sikkert mange som ikke gjør det. Det er mange som ikke får voldsoffererstatning også fordi de ikke vet at de kan ha rett på det.

Forstår at det oppleves urettferdig, men jeg tror nesten det er best for deg å slutte å gruble for mye på det, du får ikke sikre svar uansett. Og som jeg skrev over, erstatningen deres er ikke et signal om at noen tror de er uskyldige, det er ikke med i vurderingen. Din erstatning er derimot et signal om at din versjon er rett.
Sist endret av *pi; 2. august 2019 kl. 19:13. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.