View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av nso Vis innlegg
Mye rare tall. Ifølge det du skriver har Norge, med sine 1.5% av USAs befolkning ca 5% så mange voldtekter som de har der. Altså over tre ganger så mange voldtekter per innbygger.
Vis hele sitatet...
Hvordan får du til det? Ut fra tallene som ble posta er det 321565 voldtekter i USA pr år, opp mot 8-16.000 i Norge. Et kjapt google søk kan forøvrig fortelle at 1 av 5 opplever seksuelle overgrep i USA , og at 1 av 6 opplever det her, 1 av 10 fullbyrdet voldtekt med bruk av vold. Så forskjellen mellom landene ser ikke ut til å være så stor.

Uansett hvilke tall som gjelder der vs her så er det ikke å fornekte at voldtekt er et stort og utbredt problem i Norge. Det kommer opp en del når man søker på "voldtekt i Norge", for eksempel denne linken
https://www.dagbladet.no/kultur/dagb...oblem/70945465

så for de som er interessert i å lære er det jo bare å Google det. Kommer tydelig frem at sånne som "Bullshitt" egentlig ikke bryr seg om hverken alle ofrene for voldtekt eller er interessert i å ta til seg fakta om omfanget. Syns også administrator bør rydde opp og slette all victimblamingen og spekuleringen i tråden, ikke bare for ett traumeoffers skyld, men for alle andre menn og damer som er på forumet eller googler seg frem til forumet og har vært utsatt for det samme. Det er problematisk om det bare er en av ti voldtektsofre som tør å anmelde eller fortelle om det til noen, men må si jeg forstår godt hvorfor når jeg ser holdningene til flere her inne, det er ganske hårreisende spør du meg..

For å holde meg til spørsmålet i tråden så nei, tvilsomt at de har fått erstatning.