Tråd: Groguide
View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Trådstarter
Sitat av annveig Vis innlegg
Lurer på om noen andre har erfaring med dyrking?
Lurer da spesielt på de trådene som kommer på blomstene, meste parten av de skal bli brune før man tørker planten. Noen som vet de forskjellige effektene fra planten om det er mye mørke tråder vs lyse tråder?
Vis hele sitatet...
Disse hårene eller trådene (pistiller) har lite å si for noe som helst.

De er kun en indikator på at slutten nærmer seg (litt som at epletrærne mister bladene på høstene, men det sier ingenting om eplene er ferdige eller ikke).

For å anslå effekten du får må du se på trikomene med ett forstørrelse glass (enkelte mobiltelefoner kan også ta skarpe nok bilder til å hvertfall kunne se om det er blitt mange oransje trikomer) og se på hvor mange av dem som er gjennomsiktige, hvite og brune/oransje.

De gjennomsiktige trikomene er ikke ferdige og gir tilnærmet null effekt. De hvite er ferdige. De oransje er THC som har begynt å omdannes til CBN som gir en sofa-lås effekt (rusen blir kraftigere, men ikke like god etter min mening).

hvis planten er stor nok pleier jeg å prøve å høste halve planten 1-2 uker før resten slik at jeg får en batch som gir en mer høy effekt og en batch som gir mer sofalås.

https://cannabisgourmet.net/milky-vs-amber-trichomes/