View Single Post
For min del vil jeg gjerne at du skal poste link til gruppen din! Den "liker" jeg gjerne.

Pedofili er et sårt tema for mange. Det er flere på forumet her som har sagt at media har gjort pedofili til en uting. Dette er feil i mine øyne, for media har bare satt pedofile som overgriper i dårlig lys. I så fall ville jeg gjerne sett en link der media setter en pedofil ikke-overgriper i dårlig lys.

Dette er som jeg nevnte et veldig sårt tema. For min del kunne jeg godtatt at vennen min er pedofil så lenge han ikke skader/krenker et annet menneske. Men i motsetning til homofili ville jeg sett på dette som et problem, siden de du er forelsket i (barn) er verken utviklet psykisk eller fysisk. Det er barn som burde skånes fra voksenlivet. Barn burde ikke få muligheten til å velge å ha sex eller ikke, siden de ikke er oppegående nok eller ser konsekvensene. Hadde jeg hatt en venn som var pedofil hadde jeg umiddelbart søkt hjelp for denne personen. Ser man svart/hvitt på det så er det en legning, ja, men jeg personlig så anser jeg det mer som en lidelse. Man har ikke mulighet til å ha et forhold med et barn, og tanken burde derfor forkastes. Det kan oppstå problemer hvis man er pedofil. Jeg dømmer ingen, men jeg kan forstå at tanken kan være fristende; ha sex med et barn som kanskje ikke forstår konsekvensene, som ikke kan beskytte seg, og kanskje til og med nyter det.

Barn er så uskyldige og totalt blottet for ondskap som er i samfunnet, så å overgripe seg på et barn ville vært latterlig enkelt og til dels fristende for visse personer som er pedofile. Derfor trenger de umiddelbar hjelp. Gi meg gjerne linken Danielle. Lykke til videre. Snakk med vennene dine om det, og prøv å legg fra deg tanken, selvom det er vanskelig, for jeg kan se for meg at det er vanskelig å leve som pedofil, og ikke minst umulig å tilfredsstille seg.