View Single Post
Sitat av hideout Vis innlegg
Sammenligninga er noe spesiell, årlig tror jeg nok Norge ville hatt mer utgifter på transport enn hva kartellene har i årlige utgifter på transport. Med tanke på kvantum de sender når de først sender noe....Kanskje vi skal droppe den diskusjonen og, ingen av oss vet det faktiske svaret.
Vis hele sitatet...
Ja, eller du kan underbygge din antakelse om at transporten ville blitt dyrere?
Sitat av hideout Vis innlegg
Nei det er ikke et spørsmål, spørsmålstegnet er der for å understreke selvfølgen =)
Vis hele sitatet...
Ok. Det gjelder jo i så fall ikke bare ulovlige ting. Alt som produseres og selges gjøres jo for å tjene penger. Greit nok, noen ganger tar det tid før det lønner seg (om man begynner å produsere og selge noe helt nytt, f. eks.), men på sikt er det jo ingen som gidder å produsere og selge med tap.
Sitat av hideout Vis innlegg
Det du sier går stikk i strid med hva Anders Ulstein - Internasjonal sjef for Actis(Rusfeltets samarbeidsorgan) sier. Jeg tviler på han farer med løgner og feil prognoser når han jobber innen for feltet. Høres smått utrolig ut om han ikke hadde blitt arrestert på det for lenge siden hvertfall. Du får sende han en mail og ta det opp med han om du mener han er på sykkeltur.
Vis hele sitatet...
Du kan jo ta en titt på kilden min, og se om du tolker grafen annerledes? Rimelig feigt å poste andres sitater, og når jeg kommer med et motargument henviser du meg til personen du siterte.
Sitat av hideout Vis innlegg
Tilgjengeligheten på cannabis i Norge er svært god i byer, den er vel langt ifra svært god på mindre steder, så her vil det jo bli en økt tilgjengelighet som fører til økt bruk i distriksnorge(i mine øyner)
Vis hele sitatet...
Det er jo ingen selvfølge at alle småsteder skal få eget cannabisutsalg, bare fordi det blir legalisert? Det eller heller ikke likhetstegn mellom cannabisutsalg og økt tilgjengelighet (se lengre ned i innlegget for forklaring).
Sitat av hideout Vis innlegg
Du kan kalle det fullstendig irrelevant, men lykke til å selge det til en vanlig mann i gata når han får de statsa der presentert. Det høres ikke ut som noe som vil gjøre at han brenner mer for å få det solgt lovlig her til lands.
Vis hele sitatet...
Alkohol er lovlig, men det er ikke lov å kjøre i alkoholrus. Selv om cannabis blir legalisert, kan man ha strenge straffer for å kjøre ruset. Hvis mannen i gata ikke skjønner dette, er det vel lite håp i utgangspunktet?
Sitat av hideout Vis innlegg
Føler ikke at argumentene som går på at kriminaliteten vil gå ned drastisk holder nok tyngde til at jeg kjøper det.
Vis hele sitatet...
Kriminilatiten vil jo automatisk gå ned, iom. at cannabiskriminalitet ikke lenger er å regne for kriminalitet. I tillegg vil man kutte inntekten fra cannabissalg til organiserte, noe som vil klippe vingene deres i noen grad. Men igjen; dette vil få mye større utslag om flere stoffer blir legalisert.
Sitat av hideout Vis innlegg
Føler ikke at argumentene for at Norge vil klare å konkurrere med narkokartell som har drevet med narkosalg i tiår holder noe vann.
Vis hele sitatet...
Dodecha har presentert et regnestykke som viser at produksjon er lønnsom. Ved anledning skal jeg se om jeg har tid til å regne inn transportutigfter og utgifter til lokaler, men med en kalkyle på 4 x er jeg egentlig ikke i tvil på at dette vil fungere, tatt i betraktning de kvanta som selges per i dag.

Du har enda til gode å underbygge din antakelse med annet enn at andre i Norsk næring sliter.
Sitat av hideout Vis innlegg
Frigjøring av enorme politiressurser kjøper jeg ikke, siden de selv sier at det er et område med lav prioritering+de jobber for å effektivisere/kutte kostnader opp imot -eget bruk av cannabis-.
Vis hele sitatet...
Uansett hvor lavt prioritert slike saker er hos politiet vil en legalisering føre til frigjøring av ressurser. Jo flere stoffer som legaliseres, jo større ressurser frigjøres. Ved en cannabislegalisering vil alle ressurser som går til cannabiskriminalitet frigjøres. Det er helt udiskutabelt.
Sitat av hideout Vis innlegg
Aldersgrense,utsalgsplasser vil ikke føre til noe mer kontroll av bruket.
Vis hele sitatet...
Tillat meg å minne deg på linken du selv postet tidligere. Der står det å lese at;
I tillegg til pris er begrenset tilgjengelighet gjennom Vinmonopolet og reklameforbud blant de viktigste alkoholpolitiske virkemidlene i Norge.
Vis hele sitatet...
Når det gjelder alkohol er det relativt bred enighet om at begrenset utsalg (tid, sted og aldersgrense) fører til nedsatt forbruk. Hvorfor det samme ikke skulle gjelde for cannabis må du nesten forklare for meg.
Sitat av hideout Vis innlegg
Jeg trenger forresten en leksjon i hvordan du får til å kommentere under hvert enkelt sitat du plukker ut fra det jeg skriver, need help!
Vis hele sitatet...
Når du ønsker å sitere en annen bruker, trykker du på "siter"- knappen i dennes post. Da får du opp tekstfeltet til å skrive ditt svar i, med den andre brukerens sitat. I begynnelsen av testen ser du en tag som ser slik ut: [ QUOTE = bruker ] og i slutten av tenksten ser du denne: [ / QUOTE ]. Om du ønsker å dele opp teksten i flere små sitater (great idea, det gjør innlegget ditt MYE lettere å lese!), så kopierer du bare opp disse to tagene og setter den ene forran og den andre bak teksten du ønsker å sitere