View Single Post
Beklager seint og rotete svar.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Men jeg vil påstå at utsagn som "Det er jo tross alt en søken etter kjærlighet som kanskje ikke finnes" er omtrent på linje med det Nature Spirit skrev. Bare fordi du har et spesifikt syn på verden, betyr ikke det at alle deler den med deg.
Vis hele sitatet...
Mulig måten jeg formulerer mine meninger på kan bli sett på som at jeg tror alle andre er enig med meg. Føler selv at folk er innforstått med at mine utsagn reflekterer mine tanker, og at det derfor ikke er behov for å poengtere det.

Sitat av Sinken Vis innlegg
Du påstår også at mennesker som selger sex ikke har noen kontroll over hva andre gjør med de? Hva i alle dager får deg til å tro det?
Vis hele sitatet...
Vel, det er da vel ganske åpenbart at å være prostituert kan være et nokså farlig yrke.

Man lar folk bruke kroppen sin til å tilfredsstille deres behov for penger. Da kan det jo også bli litt vanskelig hvis en kunde forventer visse opplevelser, og krysser de grensene man kanskje har satt for seg selv. Hvis man da under en ganske oppstemt situasjon nekter å tilfredsstille disse forventningene, så sier det seg selv at situasjonen fort kan eskalere. Samtidig vet man aldri hvem man møter. Mennesker har alltid vært veldig brutale mot hverandre gjennom tidene. Når vi da snakker om noe så instinktivt, grunnleggende og primitivt som sex, så kan man ikke se bort ifra at folk er villige til å krysse grenser hvis de føler seg snytt. Det er slike uforutsigbarheter, samt fler, som får meg til å mene noe slikt.

Jeg mener at det er de aller, aller, aller og atter aller færreste av oss som har såpass sterkt seksuelt behov at de vil pule folk på heltid. Men, så er det nå slik at mange er prostituerte, og det vil jeg påstå skyldes sosioøkonomiske årsaker i de aller fleste tilfeller - Ikke noe behov en har. Da mener jeg også at det er sterkt umoralsk å skulle støtte en næring som grovt utnytter sårbare mennesker.