Tråd: MDG vs Rødt
View Single Post
Experientia docet
UrbanFreak86's Avatar
979
Sitat av Myoxocephalus Vis innlegg
Herrelol, at folk ikke har noe bedre å hisse seg opp over... Jeg spiser kjøtt selv, og hadde neppe likt å leve vegansk på heltid, men denne innbitte motstanden folk har mot veggisene fatter jeg ikke. Hva er det folk er redde for, at dersom man begynner å spise salat så blir man tvangsinnleldt i SV og nødt til å gå med kjole og bruke kjønnsnøytrale pronomen? Som vanlig har forøvrig ikke motstanderne fått med seg hva det omhandler (min utheving)
Vegetarisk. Ikke vegansk. Egg er altså innafor.
Så lenge skolematen består av medbrakt matpakke - det vil si to tørre brødskiver med margaring og gulost for de aller fleste - så er altså lunchen ganske så vegetarisk som den er. Og om noen så får bytta ut sin tørre salamiskive med ratatouille og omelett, så er vel det fortsatt en stor forbedring, non? Og, selvsagt, rødt kjøtt er dyrt. Vet ikke hvordan det er med deg, men personlig velger jeg bra vegetarmat over dårlig kjøttmat any day. Gitt at prosjektet har begrensede driftsmidler, så er det selvfølgelig rasjonelt å styre unna de dyreste råvarene.

Herregud for en ikke-sak.
Vis hele sitatet...

Jeg spiser selv et variert kosthold, bestående av både kjøtt/vegitarianer og veganske råvarer.

At du ser på dette som en ikke-sak er greit nok.
For meg er dette nok et eksempel på den ekstreme idealisme til MDG Oslo.
Mitt problem i denne saken er at MDG Oslo igjen skal påtvinge folk deres ideologi.
MDG Oslo sin eneste løsning ser ut til å ALLTID være TVANG, TVANG OG TVANG.

For å gjøre noe med klimaet så må vi også få med oss resten av verden.
Det har ingenting å si hvis Norge forandrer seg til drømmelandet for MDG Oslo, hvis vi ikke får med oss resten av verden.
Resten av verden vil nok IKKE se så positivt på MDG Oslo sine forslag, som de som bor innenfor Ring1 i Oslo.

Jeg synes at dette sitatet til Jarle Andhøy er ganske treffende.

"Endelig fredag - og idag skåler vi for @Greta Thunberg og alle reelle miljøforkjempere som har protester denne uken. Det gjelder selvfølgelig ikke MDG og de som tror at bomring, hugging av trær i byen, meningsløse sykkelstier og mindre parkering i byene reduserer miljøtrusselen.
God helg og ser frem til å stifte eget parti"