View Single Post
Hvorfor folkehøgskole heter det det heter er jeg ikke sikker på annet enn at det stammer fra Danmark, hvor fenomenet oppsto. Fenomenet folkehøgskole er forsåvidt et skandinavisk fenomen but I digress. Det kommer veldig Ann på hva slags folkehøgskole du går på, men Danvik som nevnt tidligere i tråden, kan gi veldig nyttig radioerfaring og kan skape et kontaktnett for deg som kan hjelpe deg videre hvis du ønsker å jobbe med det i arbeidslivet. Jeg vil tro det er andre eksempler på det også, men utover det er folkehøgskole ment å være et friår hvor du på sett og hvis skal holde på med det du liker i tillegg til at du får en gavepakke på kjøpet når det kommer til å utvikle deg som person. Mange som kanskje blir sett på som outsiders i det vanlige samfunnet får ofte venner for livet ved hjelp av en folkehøgskole.

Kvalifikasjoner kan avhenge litt av hvilken folkehøgskole, men i bunn og grunn er det veldig lite, i hvert fall ingenting som har med karakter å gjøre. det er heller ingen eksamener, tentamener eller andre former for innleveringer på folkehøgskoler heller, du er bare pliktig til å møte opp så mye som mulig, da fraværsgrense over 10% kan gjøre stipendet fra Lånekassen om til lån, i hvert fall var det sånn der jeg gikk. du sitter uansett igjen med litt studielån like vel.