View Single Post
NOOOOOOOOOOOOOOOOOO-
robhol's Avatar
Sitat av lidran Vis innlegg
Atte hæ?? Du vet åpenbart ikke hva jeg "tror" begrepet betyr. Jeg vet hva begrepet betyr. Problemet er at det, slik som det meste som kommer fra feministisk hold, blir et ensidig fokus på hva som er galt med menn. Det betyr ikke at det ikke kan være noe i det, men den feministiske totalpakken blir totalt ubalansert all den tid det påstås å være en likestillingsideologi.
Vis hele sitatet...
abcdeff forklarer hva som menes med uttrykket "giftig maskulinitet", som du reagerer på, men ikke på en måte som er konsistent med det det faktisk betyr. Det får meg til å tro at du i stedet mener det er et slags nedsettende ord om all maskulinitet, ettersom du hevder det er stigmatiserende. Om det er en misforståelse vil jeg beklage, men er også nysgjerrig på hvordan du ville definert det med egne ord, og nøyaktig på hvilken måte det stigmatiserer noe som helst, og eventuelt hva det skulle være.

Du etterspør også hvor den giftige femininiteten er - svaret er at likestillingssaken og feminisme har vært et oppgjør med nettopp denne fra dag 1. "Giftig femininitet" ville, som en analog til giftig maskulinitet, vært det tradisjonsrike tankegodset om at kvinner er svake og ikke klarer annet enn husarbeid og å føde, i grove trekk.