View Single Post
Er temmelig lei av det ordinære skolesystemet nå etter snart 13 år. Har så og si aldri fått lært noe jeg virkelig interesserer meg for, eller tilegnet meg kunnskap på bakgrunn av interesse og ikke kun for å huske det til en prøve og oppnå en god karakter. Jeg har fått opp øynene for folkehøgskole i det siste, og med det følger noen spørsmål. Hvordan er det generelt med karakterer, vurderingssituasjoner og eksamener? Har mer enn noe annet et ønske om å lære noe jeg selv ønsker, uten forventninger og å måtte bevise hvor flink jeg er for noen. Lurer også på dette med innmeldingsavgift, som jeg har merket meg at alle skolene har. Jeg er aleneboende student og kan ikke avse denne summen, og det må betales ved godkjent skoleplass - altså før jeg får studielånet. Er det noen vei rundt dette? Utsette det e.l.?

Skolen du jobber på virker forøvrig helt ideell for meg, veldig veldig trist at dere ikke tilbyr den linja jeg ønsker.. :-(
Miljøet du beskriver er akkurat slik jeg ønsker det, og er redd for at det ikke er slik på andre skoler.. Om du har noe kjennskap til folkehøgskoler som er liknende, og samtidig tilbyr mote & design-linje, hadde jeg vært evig takknemlig!