View Single Post
Sitat av Quakecry Vis innlegg
Er ikke folkehøgskole "basically" en glorifisert leirskole? Man får jo gjøre det en synes er interessant, men sitter en igjen med noe praktisk (f.eks papirer) som kan skaffe deg jobb?
Vis hele sitatet...
Jeg vil ikke si at en folkehøgskole er en "leirskole", jeg går på Danvik FHS i Drammen nå og dette er en medierettet skole som blant annet er den eneste skolen i Norge med Radiokonsesjon. Du kan også være å ta bilder jobbe med TV sendinger, lære å lage film og spill med mer. Så denne skolen er rettet mot at du faktisk skal lære noe.
Du må også vaske klærne dine selv ha kjøkkenvakter hvor du må vaske opp etter middag og kvelsmat.
I forhold til alkohol er som noen andre skrev her, at du får lov til drikke utenfor skolens område og du får lov til å komme om å legge deg hvis du kan stå på dine to ben. Det er ikke lov å drikke på skolen, men jeg vet at folk har gjort det tidligere for jeg fant tomme vinflasker, tomme ølbokser og en uåpnet cider i taket på rommet mitt

Er det noe mer dere lurer på så bare spør, siden jeg er som sakt elev på Danvik FHS nå.
Sist endret av øyvind95; 13. januar 2016 kl. 07:41.