View Single Post
Ja, du må be om nytt helt til du får et som ikke er komplett søppel. Det virker som at kvalitetskontrollen er på et ikke-eksisterende nivå. Jeg har ikke engang byttet til det nye modemet siden det også leveres med WiFi, som jeg ikke forstår hvordan et fungerende menneske ønsker at Get skal levere til dem, tatt andre tjenesters kvalitet i betraktning.

Har ikke orket å feilsøke så veldig mye, løsningen min har bare vært å restarte modemet relativt ofte. Du merker det ganske fort når det har hengt seg opp. Det virker som at alle nye tilkoblinger tar lengre og lengre tid. Etterhvert går alt helt i kne. Om jeg skulle gjette så er det et eller annet buffer som blir fult et sted. Det er tross alt bare en media coverter (hvis du har Cisco ECP 3010 i det minste). Hvis man ikke har enkel tilgang til modemet så er en kjapp og gæli løsning bare å koble det på en eller annen tidsstyrt kontakt som resetter den hver natt/uke/foo.

Hvis man bor i et borettslag så er den skikkelige løsningen å ta det opp på generalforsamling. Be om at løsningen blir utredet på nytt (dere vil eie spredenettet selv) og se hvor mange som egentlig vil ha en TV-løsning, som stort sett er grunnen til at Get i sin tid ble valgt. Det er gjerne inkludert TV i husleien, det er viktig at alle forstår hvor mye dette faktisk koster, da det veldig fort blir en skjult utgift som folk ikke er helt klare over. Det er spesielt viktig å få frem dette for de som ikke nødvendigvis har noen sterke meninger om å ha TV som en del av løsningen eller ikke. De som ikke benytter seg av TV-tilbudet vil for alle praktiske formål subsidiere naboen.