View Single Post
Anonym bruker
""
Generert avatar for denne anonyme brukeren
Sitat av lidran Vis innlegg
Hvorfor skal du bevise at han er pedofil? Det er ikke ulovlig å være pedofil.

Dersom du har informasjon (om enn bare etter husken) som tilsier at han bedriver overgrep mot barn, ta det til politiet. Dersom du er i tvil kan du uansett diskutere det med politiet.

Å framprovosere bevis slik Barnas Trygghet gjør, og som muligens er noe lignende det du ser for deg, er for det første forkastelig, men det kan også ødelegge for en skikkelig etterforskning. Forkastelig fordi det kan framprovosere handlinger fra overgriperen som denne ellers aldri gjort, og fordi kan framkalle reaksjoner som folk som ikke er profesjonelle ikke vet å håndtere. Som feks selvmord. Eller verre.

For ordens skyld så mener jeg alle overgripere bør bures inne. Lenge. Min egen familie og indirekte mitt eget liv er delvis ødelagt av en pedofil overgriper, men jeg er ikke villg til å forlate de rettsprinsipper som vårt land er tuftet på av den grunn.
Vis hele sitatet...
Det er ikke ulovlig å være homofob eller mannsjåvinist heller, men det betyr ikke at vi som samfunn og borgere bare skal la dem holde på å spre skadelige holdninger og volde skade mot uskyldige fordet. For eksempel en pedofil som ikke selv foregriper seg på barn men som sitter på pedoforumer å aksepterer, kanskje også oppfordrer til at andre gjør det, er like skadelig som de som gjør det. Se hvor mange jenter som blir voldtatt pga skadelige holdninger mot damer. Man må ta problemet fra rota og pedofile må stanses FØR de gjør noe. Når du har vært rammet av dette i slekta selv burde det være en selvfølge å ønske å forhindre at skjer med andre.

Barnas Trygghet gjør etterforskningsjobben politiet ikke gidder å bruke nok ressurser på. De ødelegger ikke politiets arbeid på noen som helst måte, men har bidratt med å forhindre hundrevis av overgrep mot barn