View Single Post
Trådstarter
299
Sitat av Stadheim12 Vis innlegg
Leser jeg mellom linjene ønsker du å kjøpe krypto uten å betale skatt på eventuell gevinst. Eller så ønsker du å kjøpe noe med det som ikke er lovlig :-)

Bankene fører bare en oversikt over alle overføringer, enda de rapporterer mistenkelige transaksjoner. Å sende penger til kryptovalutabørser er ikke noe problem overhodet for slike summer.

Går du over 50-100.000 kan det hende at noen varsellamper begynner å blinke.
Vis hele sitatet...
Vel, kjøper 90% av gangene av privatpersoner gjennom localitsoins, og da skal rapportere denne overførselen til skatteetaten. Så vidt jeg har forstått det.
Er jo derfor man ikke kan ta ut mer enn 10.000 i minibankene. Om jeg ikke tar feil.

Sitat av Stadheim12 Vis innlegg
Leser jeg mellom linjene ønsker du å kjøpe krypto uten å betale skatt på eventuell gevinst. Eller så ønsker du å kjøpe noe med det som ikke er lovlig :-)

Bankene fører bare en oversikt over alle overføringer, enda de rapporterer mistenkelige transaksjoner. Å sende penger til kryptovalutabørser er ikke noe problem overhodet for slike summer.

Går du over 50-100.000 kan det hende at noen varsellamper begynner å blinke.
Vis hele sitatet...
Glem det forrige innlegget jeg skrev, her kommer et mer fullverdig innlegg som bedre forklarer hva jeg mener.. og vet.


Vel, kjøper selv 90% av gangene av privatpersoner gjennom LocalBitsoins. Og ut fra det jeg har fått opplyst på flere bankers nettsider så vil alle overføringer på 10.000 eller mer til andre norske bankkunder bli rapportert til skatteetaten. Bortsett fra når overføringen er til firmaer som Telenor og andre offentlige firmaer. Det samme gjelder muligens også nå de 10.000 overføres til en utenlandsk bank. Men ikke helt sikker der.

Ingen av de blir etterforsket uansett. Kun de som er helt innlysende at kan være hvitvasking (overføringer som kan stamme fra kriminalitet).
Er jo derfor man ikke kan ta ut mer enn 10.000 i minibankene. Tror jeg. Enten det eller for å unngå at minibanken går tom for raskt.
Sist endret av Defending; 16. juli 2020 kl. 23:18. Grunn: Automatisk sammenslåing med etterfølgende innlegg.