View Single Post
Kunne også se slike videoer uten problem som ungdom, reagerte aldri noe på det annet enn at jeg syntes det var grotesk, men dog spennende på sitt vis. Nå som jeg er blitt en godt voksen mann med barn og familie, klarer jeg heller ikke se slike videoer lenger. Blir direkte dårlig og får en uggen følelse i kroppen. Det har nok noe med at man vokser til mentalt å "skjønner" at det faktisk sitter en person i andre enden av videoen, som kanskje har familie og venner som blir berørt.

Jeg tenker iallefall for min del at som ung sammenligner man slike videoer med vanlig film man ser på tv, så da er ikke slike ting så ille å se på, men når man vokser opp blir forståelsen for hva dette faktisk er mye større. Det er virkelig ikke noe galt å reagere som du gjør på slike ting - faktisk svært rart hvis man ikke gjør det. Det har jo med medmenneskelighet og empati å gjøre. Da jeg hørte om denne videoen om fyren som blåser hodet av med hagle, ble jeg lei meg - ikke for at jeg kjente personen eller visste hvem det var, men for at han så dette som eneste utvei. Det er trist.